AVKs Historie
Fra lokal forretning til en virksomhet i global skala
Den røde tråden var kvalitet, kontinuitet og tett kundekontakt. Han visste at produktene var i orden, og derfor kunne han tilby en omfattende produktgaranti. Dette var viktige verdier som jeg tok med meg da jeg overtok maskinfabrikken i 1970 og startet utviklingen og produksjon av ventiler.Disse verdiene må alltid være avgjørende for vår virksomhet. Disse verdiene har gjort at AVK vokste fra en lokal bedrift med fem ansatte til en gruppe med over 4.400 ansatte og representasjon i mer enn 100 land.
Vårt Expect... AVK merkevare konsept gjør at vi vil strekke strekke oss til et enda høyere nivå. Vi må forvente mer av oss selv, ikke bare levere produkter og tjenester som lever opp til våre kunders forventninger, men overgå dem. Dette er grunnen til at jeg forventer at hver eneste en av våre ansatte vil gjøre sitt ytterste for å leve opp til disse målene.
Vi holder fast i den røde tråden, men med enda større fokus på våre verdier. På den måten vil AVK også være det trygge valget i årene som kommer.
Niels Aage Kjær
Eier og konsernsjef